22 juli 2008

jag hjärta kjell

äntligen en ny sladd till dvd:n som fungerar! *håller tummarna* (so far so good) dessutom en så söt kille i affären att jag nästan ville adoptera honom. (hmm, ja, it's come to this...)

pratade dessutom med kvinnan som kom med lilla älvan till mig på uppvaket - och kom ihåg mig upprepade gånger under året som kom. vet inte om hon kom ihåg mig längre men hon var underbar, uppmuntrande, betryggande men ändå tydlig, praktisk och realistisk. dessutom kallade hon mig vid namn flera gånger vilket jag uppskattar i ett sådant läge. försökte inbilla mig att det hade gått att åka och lyssna på baby b innan priden här, bara för att känna mig lite lugnare (som om det nu är möjligt), men fru tapper var väldigt tydlig om riskerna så jag gav mig. det känns riktigt. även om jag fortfarande drömmer i hemlighet om att ha en sån där lyssna-grej hemma.


dagens indiannamn:
jaga-sorbet-på-stan-till-älvan (det gick!!)