30 december 2008

oj vad länge sedan jag skulle skriva

...men det blev visst aldrig så.

julen är över. den var en höjdare. satan vad trött jag var - och är fortfarande. men lilla älvan njöt av alla sina kusiner och jag med av bara farten. i dagarna tre!

igår blev jag akut jättetrött och skyfflade iväg älvan till mormor. begav mig i stället ut på stan med fina a som var här och hälsade på. (det blir visst bara staccato idag men då får det vara så.) det var en härlig dag. det är alltid likadant att umgås med a och nu en veritabel energikick (speciellt i efterhand). har också lyckats sova tio timmar två nätter i rad och det ska gudarna veta att jag behövde...

idag var det stort museum med älvan och femmis-gänget.

vi har så mycket fina människor omkring oss.

och jag har köpt en sprojlans, ganska dyr dator... :)

för de som ännu inte hajat: ingen baby b än. håller tummarna för någon dags respit till (en 09, gubevars). har däremot kommit på ett nytt namnförslag som jag är omåttligt förtjust i - men inte säker på att jag kan utsätta barnstackaren för...


dagens indiannamn:
stolt-hönsmamma (när lilla älvan ger sig ut på egna äventyr)