09 februari 2009

man ska ju verkligen inte klaga

när man har två fina underverk hemma. (speciellt inte när det ena sover och det andra är på dagis, hehe...) och jag ser dagarna an med en ny tillförsikt redan. samt har tagit initiativ för att styra upp min vardag (tack internet).

MEN jag vill ändå säga att det är tufft så här i början, jag tycker det den här gången också. ännu mer nu, faktiskt. jag behöver rutiner och förutsägbarhet (samt i viss mån mat och sömn) för att må bra och just nu är det kontot ganska obefintligt, får man säga. helgerna känns som de kommer att bli kraftprov ett tag framöver; å andra sidan har jag planerat in varenda en tom slutet av mars - och då fyller älvan år! =)

denna helg, kan jag rapportera, passerade utan större missöden; rolig gympa, kusinmys/röj (det är individuellt) här hemma och en härlig våldgästning hos femmiskompisar igår. det funkade! denna vecka satsar jag på kvalitetshöjning (ha!), lite umgänge (annars dör jag) och så värsta kalashelgen.

vi ska nog fixa detta, jag och mina fina knoddar. vi är ju världens bästa familj. om än lite ny.


dagens indiannamn:
försöker-fungera-flexibelt