03 februari 2010

vela, vela är min arvedel

fan att jag aldrig kan bestämma mig. fick inte iväg älvan till dagis idag, han låg på min säng och grät för att han inte vill vara stor, inte vara storebror, inte gå till dagis varje dag när vi är hemma. vad göra... han fick bli med oss så klart.
efter många om och men kom vi iväg till (o-trevliga) öppna förskolan och hur trist det än är där - så ryckte det så i föräldraledighetstarmen; den jag inte trodde jag hade! jag var, i den stunden, helt redo att bara ta ledigt ett halvår till - hänga på öf, hänga med bebisar, strunta i jobbet. men... så blir det ju inte. dagisstarten stundar och det känns rätt risigt. tror räven fixar det fint, jag med, tror det blir bättre för älvan med lite ny struktur - men fy fan vad trist att kajka runt hela söderort och lämna/hämta här och där.

hoppas våren kommer snart - och folk flyttar... ;)


dagens indiannamn:
ändå-ofantligt-lyckad-dag (med tanke på att den var oplanerad, vår svaga sida...)