08 oktober 2008

homo-femmis

var på första föräldraträffen idag. det var fina mammor; några oroliga, några lugna, några man kände igen och några nya. det var trevligt. samma halvspralliga jämförande av due dates i hallen när man gick. ändå kunde jag känna mig rätt så ensam. det vore fint att diskutera hur den biologiska respektive icke-biologiska delen av släkten delar upp titlar emellan sig, hur det är att leva med någon som är gravid, hur det är att bli en riktig familj.
men jag är inte där. min fina, fina familj är inte där nu. och vad gäller mitt föräldraskap är det lite andra frågor jag vill diskutera. faktiskt. sedan är jag jätteglad för en trevlig kväll i sällskap med dem som eventuellt ska bli våra polers under nästa år - det är ju topp! men jag kände ändå lite att mitt deltagande där inte var helt klockrent.
*suck*
homo-femmis-tvåbarnsmammor in the making - finns ni? inser att jag är en liten, liten minoritet. jag skulle faktiskt vilja hitta fler.

strength in numbers.
och hela den biten.


dagens indiannamn:
trötthet-skapar-trots-ju (bit ihop, bit ihop...)