29 november 2008

den där stora tomma känslan

idag var hela släkten här (just ordet "tjocka" torde väl vara reserverat till mig...) idag; åt lunch, röjde, bakade pepparkakor, röjde, fikade, röjde, åt middag, röjde lite grann och så åkte alla hem. barnen, meanwhile, röjde mest hela dagen.

det var en härlig dag.

och nu när de har gått infinner sig inte den där pusta-ut-efter-en-lyckad-men-intensiv-dag-känslan. i stället känns det fördjävla ensamt och tomt. jag vill plocka och fixa med någon. kanske spela ett spel. trycka i oss pepparkakor. eller bara sitta och dega (ha!).

just för att jag vet att man måste vara världens bästa för att kvala in i vår lilla familj - följa den rådande trenden, så att säga - så längtar jag ibland så intensivt. efter fler vuxna. oj, en kanske räcker. du fattar. jag har allt jag kan önska mig men lite är det det som får mig att vilja ha mer.


dagens indiannamn:
bullmamma-så-det-finns-inte
(fyra brödbak sedan igår kväll, slå det du!)