28 mars 2009

mina killar, ni är det finaste som finns

mitt hjärta värker när jag ser mina finaste killar tillsammans. nog för att lilla räven är förtjust i mig - men är storebror i närheten så är jag inte särskilt spännande får man säga. han har bara ögon för älvan...

och efter maten idag satte älvan (som har blivit jättebra på fantasilek helt plötsligt!) igång ett helt scenario för sig och lillebror - det var deras lek! de byggde ett hus och satt och läste böcker där tillsammans. må så vara att han först satte lillebrors babysitter i ett hörn med ryggen ut mot leken... men de var tillsammans. plus att han var mycket nöjd när jag vände på lillräven som sedan tittade beundrande på honom.

dessutom fattade jag för en gångs skull (?) rätt beslut och dissade allt vad disk, plockning och datorer heter för att, när jag blev inbjuden, sätta mig med pojkarna och läsa om laban & labolinas jul.

låter som det varit värsta harmoniska dagen och det kan man nästan säga att det var. minus lite trötta smågnälliga pojkar o mammor då...


dagens indiannamn:
längtar-efter-träningsrutinen (jag vill svettas!)