08 april 2008

och så var det där med freud

herregud
hörde en (tioårig!!) tjej säga "jag knullade in alla sakerna i skåpet" på badhuset idag.
vart går mina tankar?

insåg också igår, på telefon med en kär vän, att jag nog missat ett och annat här i världen. vad det gäller en dam specifikt. flera fina hintar som totalt gått mig förbi.
jag är ju en sådan idiot så.
samtidigt som det tyvärr hänger jättemycket ihop med ett dåligt självförtroende - i alla fall i dessa sammanhang - jag menar, varför skulle de just mena så?
blir man raggad på så blir man.
det är bara jag som aldrig fattar.

...och risken är ju alltid att sumpa det helt och hållet.

jag hoppas det inte är för sent att prova det här igen.

meanwhile:
lilla älvan sover i "riktig" säng som det lilla kompetenta underverk han är.


dagens indiannamn:
åh-nej-lika-ofokuserad-på-jobbet-igen
(snälla snälla låt det vara min tur nu)
(och ja, där tar jag mig friheten att vara helt egoistisk.)