07 september 2009

då var man fertil igen

...det känns lite bisarrt. tänk att få nästa unge när räven är... 16 månader? herregud!

de säger att vi närmar oss toppen och jag vet inte vad jag ska hoppas. svininfluensan går i ett; alla tidningar, alla rapport, alla aktuellt. måste erkänna att jag - när jag tänker på det - är jätteorolig, ska vi hinna vaccineras? ska barnen få vaccineras? råkade halka in på debatt igår och blev faktiskt lite lugnare, svensk sjukvård (ja! sverige är bäst!) är bra, vi har läget under kontroll, svenska myndigheter bestämmer saker och gör en hemsida tillsammans. det känns bra. jag gillar myndigheter (tills de blandar sig i vad jag vill göra, hehe).

annars: älvan tar all världens problem på sina axlar och jag förtvivlar. med en natts sömn på saken känns det som han utforskar världen och lite mer komplexa orsak-verkan-samband. dessutom hävdar han bestämt att han är lika stark (och tokig!) som pippi så jag tror han klarar sig. =) lilla räven är supersnorig och sover lite hackigt - annars glad och aktiv som vanligt; min fantastiska lilla krigare till pojk.


dagens indiannamn:
ska-försöka-tänka-budget (men gud, vad det är tråkigt!)