19 juni 2011

allt om min mamma/alfahanne

upptäckte en väldigt fin sida hos min mamma idag. hon följde med en oguidad tur i regnet i vårt nya bostadskomplex och trots att jag såg mestadels just komplex var hon obotligt positiv och ville inleda ett helt forskningsprojekt om områdets växtliv - som jag så här i efterhand också tycker är lite intressant. det var fint.

on another note:
mina två barn råkar ju båda vara pojkar. det är inget jag gör jättestor sak av kanske men jag fasar ibland för vad det kan medföra. måste de bli macho? måste de ljuga hela sig blå för att passa in? kraftfull låter väl bra - men resten av de "manliga" egenskaperna? nja.

jag får återkomma i frågan. tappade tråden av en ledsen älva.
nu: godnatt!


dagens indiannamn:
bara-snurra-andligt-nuförtiden (karuseller går fetbort)

just det - jag har också förnyade tankar om döden. mer om det en annan gång.