27 juni 2011

ett år senare; en annan älva

...det är det ju inte. men för ett år sedan uthärdade jag - ja! - en veckas sommarsimskola med en älva som deltog i ingenting och knappt ville gå dit. idag skuttade han ner i vattnet med en vilt främmande tonåring och plaskade iväg like there was no tomorrow. han sneglade inte ens åt mig när jag gick. jag spanade lite när jag kunde och han var med på allt! som vilket som helst av de andra barnen. (utom hon som plumsade och vägrade eller hon som storgrät vid kanten hela lektionen då.)

under tiden underhöll räven mig med diverse hopp, skutt, plums och plask i barnbassängen bredvid. det skulle inte förvåna mig om han simmar snart! han är i alla fall verkligen inte vattenrädd.

bråda dagar.


dagens indiannamn:
matematik-student (och därmed dåligtsamvetebefriad)