21 juni 2011

drama queen (var och en efter sin fason)

herregud - jag har inte en, utan två drama queens hemma! (tre med mig?) det fina i det hela är att man i alla fall inte kan klaga på älvans sociala kompetens.
dagen har kantats av utbrott efter en ganska dålig natt; hypo har allt oftare yttrat sig som hyper och man kan väl sammanfatta det med att en stortjutande älva har klättrat på väggarna med stirrig blick. sisådär. mot slutet av dagen bryter han ihop fullständigt när jag vägrar att byta ut middagslagning inne mot cykling ute (själv tyckte jag åskan var ett ganska robust argument). han sitter rakt upp och ner och skriker i ca en halvtimme och demonstrerar - hey presto! - sagda kompetens:
"om vi inte går ut och cyklar blir jag aldrig glad igen.
VILL du inte att jag ska bli glad igen?
va?"

han är klurig, min lille man.

...och en glad överraskning är att han kan simma med puffar. och inte är lika rädd för att få vatten i ansiktet. har vi tur blir sommarsimskolan en succé.


dagens indiannamn:
sammanbiten-men-ganska-glad-ändå (man måste vara flexibel i det här jobbet)