25 oktober 2007

hm. jag anar ett mönster.

skickade iväg ett mail som fick en massa svar. inget riktigt som jag tänkt mig, dock.
och först blev jag besviken, min dumma idiot.
men man_ska_inte fiska.
dagens lärdom.
det och att ungar är himla gulliga när de känner att de har lyckats. (dagens citat: var vill du vara och jobba? "här för fan!") (det kallar jag vältalighet)


dagens indiannamn:
släpper-ur-mig-ett-heteronomativt-skämt-banne-mig

nämen vänta, det här vill jag berätta om. det förtjänar kanske det.
satt på telefon med en kollega och berättade om en elev "som just nu bara vill umgås med tjejer". läs: hon har iaf på papperet svårt att jobba ihop med killar. jag lade sedan till: "det går över" - och menade just bara det. min kollega skrattade gott och sa: "ja, det gör det ju alltid". först då insåg jag vad jag hade sagt; hon är hetero! det var iaf det min kollega hörde. no biggie. (det är ju så världen fungerar.)
sedan funderade jag på om det någonsin gick över för mig, om det är där skon så att säga klämmer. *s* men jag kom egentligen inte fram till något.
satte mig sedan vid grabbordet för att äta lunch. (som en av mina favoriter sa till musikläraren: "äh kom hit janne, sätt dig med de stora grabbarna!")