27 oktober 2007

personalfest och glömda tröjor

inte likt mig att glömma saker. alltså fysiska ting menar jag då. annars: mycket typiskt.
förutom det var personalfesten faktiskt en höjdare. en massa överförfriskade lärare med ett antal glas vin innanför västen som så att säga fyllesnackade lite för mycket en del. (läs: det förekom en del alkohol.) själv drack jag två cider samt bål, blev lagom smålullig, småpratade socialt och figurerade en del på dansgolvet.
för-dansade (vad heter det? styrdans va?) även en del med en av skolans charmörer och upptäckte att jag har väldigt svårt att låta bli att föra. han å sin sida kunde bara föra i högersväng så det blev inte det där riktiga svinget kanske. men det var trevligt och hyggligt rytmiskt. och igen funderar jag på saker som inte kommer att bli. jag kan bli så fascinerad av män. de är så stora. herregud, det låter helt bisarrt. men ibland blir jag så nyfiken på att prao-hetero:a någon dag. och nej - jag menar inte primärt sexuellt. bara att leva med en m a n. så skumt!

förutom min lille man då som idag har förskjutit sitt dygn helt inför vintertidsomställningen. kan man tro. men det var fanimig mer än guld värt att få sova en timme extra dagen efter pf. satan i gatan.


dagens indiannamn:
muttra-förälskat-om-mina-nya-mysbyxor (de är gudomliga.)
(jag måste köpa fler.)