29 oktober 2007

var nionde kvinna får bröstcancer

och det är naturligtvis fruktansvärt.
det jag ställer mig frågande till är om alla dessa kvinnor verkligen är hetero.
(i alla fall enligt tv3)

ett helt annat problem - antagligen svårmotiverat - är att flera på jobbet säger grejer som "nu när du är här händer det saker", "du och jag förstår varann och kan jobba ihop", "du är en pärla" osv. jättekul, javisst.
fast oftast känner jag mig fortfarande som den där nybörjaren som hittar på något till varje dag och hoppas att ingen kommer på mig. hur lite jag vet vad jag gör. bara det att nu är jag inte så naiv längre att jag tror att jag kan en massa grejer. nu fattar jag hur mycket jag famlar.
hur gör man med det här?

lilla älvan var trött idag. lilla stackaren. det blir en tuff vecka för honom det här.


dagens indiannamn:
ta-sociala-initiativ-minsann (det var som faan)