01 november 2007

a mamma-ledighet of sorts

...och lämnade älvan på dagis där han inledde dagen med att visa upp sitt stå-på-händer-i-brygga-trick för alla sina kompisar och fröknar och fick kommentarer i stil med "du är herregud glad jämt" så det var en strålande början på mamma-ledigheten. älvan var sprallig och nöjd.
nå. jag for till stan. bangade att simma - lite pirr i vänsterarmen skojar man inte bort? - och satsade i stället på att gå i så många affärer som möjligt utan att köpa något. (lite en käpphäst för mig som jag måste öva på.) så smått gick jag igång på rosa tunikor och till slut flög jag runt mellan de olika butikerna, lite fnittrigt hög på min nya stil. haha. i själva verket vill jag bara softa. och tunikorna är långa nog för det, ska gudarna veta.
en riktigt bra dag.
det enda jag är missnöjd med är lunchen.


dagens indiannamn:
så-nära-så-nära-mina-kavajbyxor (men ingen hare skjuten)