04 januari 2008

just nu kan ju vara så kort

...och tur är väl det.
kvällen blev väldigt, väldigt nära värsta myskvällen. älvan var sprudlande glad över sin dag på dagis (även om jag var delvis missnöjd med personalen); maten blev lyckad, nyttig och god; bolibompa var i sitt esse; vi hann med en russinstund innan han nöjd tumlade i säng vid åttasnåret.
så långt allt väl.

lik förbannat känner jag att jag egentligen borde slänga iväg ett mail till den Fantastiska Föreningen där jag egentligen - rent intellektuellt - kan räkna ut att de vet och kan säga det jag vill höra.
"det är normalt"
"många känner så här"
"det går över"
eller i alla fall:
"det går ändå".

nåja.
jag kan egentligen tänka ut de där sakerna själv också. och lägga till att en god nattsömn gör ganska mycket i sammanhanget. så behovet är väl inte skriande.

ändock: en partner in crime (eller i mitt fall kids) skulle fan inte sitta fel.
speciellt inte eftersom startskottet för nummer två officiellt har smällt.
om än väldigt, väldigt tystlåtet...


dagens indiannamn:
jag-försöker-igen-och-det-går-bättre (ha! mysfaktorn menade jag nu. inte barnprojektet.)