10 februari 2008

hade ett långt prat med mamman igår

som faktiskt var himla bra.
jag noterade det redan medan det pågick.
vi kommunicerar
vi framför våra åsikter
vi tycker lika ibland
och ibland inte.
det var fantastiskt.
bla sa hon några halva meningar om att hon inte "förstår varför det är så" när jag sa att jag inte var beredd att ljuga ihop en livshistoria för att älvan ska få ett syskon. alltså lagstiftningen i världen, menade hon då.
min mamma tycker att jag borde få skaffa barn.
det är stort, tycker jag.
självklart så menar hon nog kanske mig specifikt, kanske homos i allmänhet? nja, knappt ens det tror jag. homos hon känner möjligtvis - men det är ju bara jag... men men. det är ett liitet litet steg framåt mellan oss.
snart kanske vi kan nämna ordet också!
*smirk*
(kom inte undan engelskan till slut)
just det - det var inte det jag tänkte säga.
det jag tänkte var att idag när hon ringde med sin årliga kvarskattepanik där hon som en treåring svarar på allt jag säger med: "men det står inte så på MIN apparat" (dvs dator) så lyckades jag faktiskt nästan hela tiden upprepa lars von triers mantra:
m a n f å r t a d e t g o d a m e d d e t o n d a .

det är vuxet.


dagens indiannamn:
cykelmamma-ontheloose-igen (våren är här!)