27 februari 2008

i främmande hemma-stad

på besök
seriöst besök
känn på den
har suttit på kurs hela dagen och varit hyfsat seriös och riktigt social
(blir alltid lika förvånad när jag konstaterar det. har inte kommit ifrån den där bilden av lilla vettskrämda, störtblyga mig.)
och den här staden är ju hemma
fast inte längre
och trots att jag alltid längtar tillbaka
är det så mycket som fattas här nu
...och nya komplikationer.
nåja.
målet just nu är att hitta något att äta.
kursen verkar bra. fast lite repetition. det är bra, helt okej.
och jag blir jättepeppad och vill läsa mer av det här, som alltid. jag skulle lätt kunna bli matematiker på heltid. tror jag?
kanske.
så. en tripp på stan innan jag åker. inte fel.


dagens indiannamn:
barnledig-och-längtar-så
(så älvan får nog stå ut med att släpas runt på nationalmuseum imorgon stackaren. jag klarar mig inte en dag till.)