29 maj 2008

en mamma-kris

jag har en mamma-kris idag.
nej nej, inte jag - jag är ju världens bästa mamma! fråga bara mina barn... ;)
men min mamma.
nå, där är en annan sak.
lilla älvan hade bjudit henne till stora kalaset på dagis (och han var så glad för det). själv satt jag och ville inte vara där hon var, hon driver mig till vansinne ibland med sin heteronormativitet, könssterotypa inställning och så vidare. ofta tänker jag att "nej, jag skiter i detta, går ner i tid och klarar mig utan mormor".
...men det blir ju inte så. jag vet ju att älvan har det bra med mormor och det är viktigt för mig att han får fler trygga vuxenrelationer. och oftast är jag ju faktiskt inte här.
tur det.
för beslutet blir som alltid att fördelarna faktiskt överväger, vi kör på mormor så länge vi bara kan.

annars: positiv och nästan lite pigg på jobb, effektiv emellan och social och vuxenpratar med föräldrarna på dagis. bara lite hjärtsnörp vid simningen som ligger i den bägaren idag.


dagens indiannamn:
så-stolt-så-stolt-över-min-lyckliga-lille-man (finaste älvan sjöng och applåderade!)